Träningsutmaning 2 på Familjeliv – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Annons

Träningsutmaning 2 på Familjeliv

Varje torsdag fram till midsommar dyker nya träningsutmaningar upp på Familjeliv. Den här gången är det specialplankan eller lyft knäna. Har inget bra namn på övningen.

Jag ska tappert försöka delta utifrån mina förutsättningar, men utan barn på ryggen!

Utmaningen ska utföras på 7 dagar. Du väljer själv hur du vill lägga upp det. Första dagen genomför du övning så länge du kan – medan du tar tid. Utmaningen är sedan att utföra övningen igen och orka lika länge. Dag två gör du övningen två gånger din max tid, dag tre gör du övningen tre gånger din max tid och så vidare. Dag 7 gör du övningen “Lyfta knäna” sju gånger din max tid.
Vill du dela upp det på ett annat sätt, är det bara att du tar fram din max tid – så länge du orkar utföra övningen – och upprepar den totalt 28 gånger på en vecka.

träningsutmaning

Förra veckans utmaning, 280 knäböj klarade jag inte av. Jag trodde först att den skulle bli lite mesig men knäböj samtidigt som du pressar upp en vikt är jobbigt. Jag blev yr och fick avbryta då jag gjorde fler än 15. Det här med att lyssna på kroppen kommer jag att skriva om i nästa inlägg.

Veckans utmaning handlar om min tid som jag ska försöka slå, så jag kan utgå från mina förutsättningar.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons