Veckans gravidövning hederlig rodd – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Annons

Veckans gravidövning hederlig rodd

Den här veckans gravidövning är rodd, en riktigt bra övning för ryggens muskulatur.

Med en växande mage kanske den inte passar lika bra att köra i slutet av graviditeten, men det finns som tur är olika handtag.

gravidträning
Ha lätt böjda ben. Börja övningen genom att sträcka dig fram till handtaget. Fatta handtaget och spänn magen samtidigt som du rätar upp ryggen.

rodd under graviditeten

När du sitter rak i ryggen drar du handtaget mot magen genom att med skuldrorna arbeta bakåt och mot varandra. Tänk dig att du har en tomat mellan skulderbladen som du ska pressa ihop.

Försäkra dig om att axlarna är sänkta och att armarna går nära kroppen då du drar handtaget mot magen.

träna på gym under graviditeten
Hantaget för gravidmagen!
pt online gravid
Rodd är en bra övning som du kan köra i en mängd olika varianter. Jag kör det ofta hemma med gummiband fäst i trappräcke eller då barnen var små körde jag med dem i mjuklift (fast då stod jag framåtlutad).

 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons