Gravidyoga 8 – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Gravidyoga 8

Inte det vanligaste fredagsnöjet att köra ett yogapass online? Men jag tycker sällan att det är något på tv och ska sanningen fram hade jag längtat hela eftermiddagen efter Lotusmammas kurs nr 8. Piggheten som uppstår efter en stund är värd mycket på en fredag kväll!

Den här gången fokuserades det på spänningar i överkropp och nya övningar för att sträcka ut överkroppen introducerades. Jag har verkligen slarvat med rörlighetsträningen sedan jag blev gravid och det märktes tydligt då jag skulle göra den här övningen.  Anledningen till att jag är stelare än någonsin är att jag helt enkelt struntat totalt i att stretcha och ibland behöver man få upp ögonen och det fick jag igår.

Jag har alltid haft en bra rörlighet men med bäckensmärtor spänner jag mig omedvetet och det har också spelat in, så att du skulle bli rörligare under graviditeten är en sanning med modifikation, det är inte musklerna som blir rörligare utan lederna. Gravidyoga kurs 8 behöver jag helt enkelt köra om många gånger. Det gillar jag verkligen med den här gravidyogakursen, jag kan köra passen så många gånger jag vill.

Den här gången var det svårt att slappna av helt, lilla “Maskot” som i vanliga fall är riktigt lugn i magen hade ett eget träningspass, ovant jämfört med de andra barnen som var betydligt vildare i magen. Ska bli intressant att se om det är skillnad utanför magen också.

Efter passet drack jag alkoholfritt vitt vin och åt en massa popcorn, jag tycker att det är underskattat med popcorn!

 

popcorn och alkoholfritt vin

 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.