Gravidyoga vecka 7 – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Annons

Gravidyoga vecka 7

Mer än halva kursen har redan gått av gravidyogakursen hos Lotusmamma och i den här omgången var det fortsatt fokus på bäckenbotten och hållning. Jag kan inte låta bli att låna ett par övningar till min mammaträning, då hållning och bäckenbottenövningar är så viktiga före som efter graviditeten.

Jag har under kursens gång lärt mig en speciell yogaandning som bl a underlättar avslappning och den här gången tyckte jag att den kändes helt naturlig att använda och inte alls ansträngd. Det ska bli spännande om jag hinner använda mig av den under förlossningen. Förra gången gick det ju så fort att jag knappt hann förstå att jag skulle föda, så någon andning hann jag inte tänka på. Men kanske sitter tekniken utan att man tänker på andningen?

Det känns som att tempot gått ner under kursens gång (vilket jag gillar) men andningstekniken gjorde mig riktigt varm ändå.

Idag blandades även en saccosäck/stor kudde in i en avslappningsövning och jag hade svårt att ta mig upp efter den avslappningen, kroppen kändes som spaghetti.
gravidyoga
Bild från i höstas, då kunde jag köra en annan sorts yoga.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons