Vad motiverar dig till träning, vinn ett pris! – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Vad motiverar dig till träning, vinn ett pris!

Laddar inför ett morgonpass på gymmet. Motivationen finns inte alltid men vissa dagar går jag bara till gymmet och vet att med ett färdigt program sedan tidigare så kommer min motivation att infinna sig. Vad som motiverar mig just nu är piggheten som kommer, så fort jag kommer in till gymmet, skönt att få en effekt snabbt!

tricepspress, träning på gymmet

Jag har en goodiebag kvar som jag tror kan glädja någon av er mer än min matkällare!

För att vinna den vill jag veta vad som motiverar dig till träning!

Antingen kommenterar du nedan, eller så kommenterar du på facebook.

Senast söndag kl 21 vill jag ha ditt svar.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Karin

    Jag är gravid med tvillingar i v.27, så det som motiverar mig att träna just nu är att jag får sån energi, blir pigg och mår såååå bra! Jag är föräldraledig med min 10-mån, så därför blir det extra viktigt att jag håller mig pigg och vid god fysik så länge som möjligt. Jag tränar även för att efter graviditeten möjliggöra en comeback till det jag älskar mest av allt, nämligen att träna och tävla i löpning!

  2. Helena Söderman

    Det som motiverar mig är känslan efteråt. Det kan kännas hur trögt och segt som helst, men det ger så mycket energi… Om man är trött så är det så lätt att bli kvar i soffan hela kvällen, och så blir man ännu tröttare… Men ju mer man rör på sig, desto mer energi ger det! En helt fantastisk känsla. Sedan är den där sköna tröttheten man har efter ett träningspass så skön… man är pigg i sinnet och trött i kroppen och oerhört nöjd med att man kom iväg och tränade ännu en gång!!!

  3. Therese

    Glädjen, välmåendet och att uppnå nya mål är mitt svar! Sen känns det fantastiskt att ha nåt en bättre form än vad jag någonsin haft, nu efter första barnet. Nu är målet att vara i en fantastisk form innan nästa barn blir till, för att ha en så kort väg som möjligt tillbaka när nr 2 är uttryckt… 🙂

  4. Kristina Karlsson

    Jag har inte varit så motiverad till träning förr. Jag har visserligen alltid gillat promenader och att vara ute, men aldrig “träning”. Jag har ätit alldeles för mycket snacks i mina dar, ätit alldeles för oregelbundet osv. Stått på en våg som ständigt pekat uppåt. Köpt större och större kläder, för att inget “sitter snyggt”. Älskat modet med oversize-tröjor. Inte haft någon motivation helt enkelt- tills:
    min son föddes! Min älskade, levnadsglada buspojke. Han motiverar mig. Jag vill ju få vara med honom så länge det bara går. Jag vill vara en aktiv, frisk och sund mamma vars kropp inte hindrar oss för att utföra aktiviteter. Jag vill vara närvarande.

    Så numera äter familjen regelbundet och nyttigt. Jag tränar minst tre gånger i veckan och går promenader varje dag sedan ett år tillbaks. Guess what? Jag både känner och ser sundare ut. Älskade unge!

  5. Gabriella Ekdahl

    Det som motiverar mig mest låter nästan för enkelt men de funkar verkligen för mig. Jag tänker på den sköna känslan jag har efteråt och den positiva energi jag får av att vara inne i en hälsosam och härlig rutin med lagom träning, god nyttig mat och nåt smarrigt att se fram emot till helgen!. Att fokusera på den positiva känslan och veta att de kan vara tungt i början men att det för varje träningstillfälle, för varje armhävning och för varje peppande låt kommer glädjen och energin utav träningen att bli mer och mer tydlig!.
    Kämpa på! Och var stolt över det du gör!

  6. Johanna

    Jag motiveras av att bli en stark och sund mamma och därmed förebild för mina barn! Jag vill ge dem en bra och hälsosam syn på livet och kroppen!

  7. Jessica S

    Det som motiverar mig är helt enkelt att jag vet hur bra kroppen och knoppen mår av att röra på sig. Jag hade en period då jag inte tränade alls – det resulterade i att jag blev tröttare, orkade inget, hade ingen drivkraft, blev arg och grinig med kort stubin. När jag kom igång med träningen blev jag både gladare och piggare, fick kraft och energi innifrån och ut. Jag tror på en lagom balans mellan träning och vila – det mår vi bäst av och att må bra motiverar mig!

  8. Kaffemorsan

    Jag har i stort sett aldrig i hela mitt liv tränat. Men så i december hoppade jag på en löparutmaning via en blogg. Sedan dess har jag blivit både motiverad och framförallt inspirerad av att läsa träningsinspirerade bloggar. Jag motiveras av att läsa att ANDRA gör det, Andra tar sig ut i regn, rusk, isande vindar! Kan dom kan jag och det motiverar mig!

    Håller nu tummarna:)