Gravidyoga efter stress – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Gravidyoga efter stress

Den här dagen har mina barn verkligen hållit mig sysselsatt. Förutom den vanliga morgonstressen har de varit igång hela eftermiddagen. De har gaddat ihop sig och gör en massa bus (Einar härmar Sixten med det mesta), som att hälla ut leksaker, trampa i hundbajs med flit och sedan springa in med skorna (gapskrattande) och dra ut kläder ur garderoberna, mm. Kul har de och somnade snabbt gjorde de också.


De ville inte gå hem från förskolan, men jag lovade dem ett äpple i lådcykeln och då gick det utan protester. En helt okej muta.

Här kan inte jag följa efter så bra.

En annan som somnade var jag under avslappningen av dagens yogapass. Jag lyckades verkligen slappna av!
Dagens lektion fortsatte att fokusera på bäckenbotten, höftöppnare och andning. Therese förklarar bra varför en stark bäckenbotten är viktig inför förlossningen och utdrivningsskedet. Jag fick lära mig en ny övning som jag kommer att köra på mina egna träningsmammor då den var så pedagogisk.

Idag hade jag en stor kudde under rumpan, både i sittande och liggande position. Foglossningen känns då jag ligger på rygg på halvhårt under lag och dessutom känner jag mig inte alls mer rörlig under graviditeten utan snarare stelare än vanligt. Kanske för att jag varit dålig på rörlighetsträningen under graviditeten och skýllt på relaxinet inverkan och att man då inte ska stretcha överdrivet mycket…

Jag inser hur mycket jag uppskattar gravidyogan, framförallt då det gått 2 veckor sedan jag körde sist. Det här är träning som jag behöver just nu och varje gång Therese säger känn av effekten av övningen i kroppen blir jag medveten om yogans påverkan på mig. Jag är glad över att få gå kursen under den här graviditeten, förmodligen den allra sista.

 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.