Träna igenom hela kroppen utan redskap – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Annons

Träna igenom hela kroppen utan redskap

I väntan på våren och utomhusträningen kommer här ett klipp från förra året med 7 övningar att köra, t ex under barnvagnspromenaden. När mina söner var små sov de som allra bäst i vagnen, efter någon minut somnade de men så fort jag körde in vagnen i huset så var de vakna. Därför tränade jag gärna under promenaden, för vagnen kunde vara stilla om de precis hade somnat.

En del av övningarna funkar utmärkt att köra med barn som vikt.

1. Utfall, kör 12 st på varje ben, perfekt med barn om du kan komma åt att stabilisera nacken på det lilla barnet. Övningen kräver bra teknik (du ska kunna se den främre tån så försäkra dig om att du har tekniken innan du har barnet som vikt.
2. Dykarpress, som armhävningar fast tyngden är på axlarna. Ha lätt böjda knän och låt armbågarna peka utåt. Kör så många repetitioner du orkar.
3. Båten i 45 sek= barnvänligt (om barnet gillar att sitta still)
4. Armhävningar max antal
5. Superkvinnan, ryggövning. 12 st repetitioner på varje sida
6. Höftlyft 12 st= barnvänligt
7. Plankan 45-60 sek.

[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=ASfVugR4fZA&feature=youtu.be’]

 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons