Vårkänslor och gravidyoga vecka 4 – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Vårkänslor och gravidyoga vecka 4

Idag har jag längtat efter denna veckas yogapass med Lotusmamma. I Vemdalen valde jag att köra kortare pass istället för hela timmen och då kom jag inte riktigt in i det härliga lugnet.

Den här veckan förklarade Therese hur man kopplar på bäckenbottenmuskultauren och i vilka situationer, varför det är viktigt att både under graviditeten och efter åt ha en stark bäckenbotten samt bra tips på när man kan utföra bäckenbottenknip. Jag tror att många kniper fel, eller halvdant och/eller är osäkra på hur ett riktigt och effektivt knip ska gå till. Men det stora problemet är att man glömmer bort att knipa. För dig som är ute på facebook mycket så är det här ett bra tips för att komma ihåg att knipa.

Den här veckan fick jag lära mig bra stretchövningar som kan hjälpa mot fogbesvär och ischias. Dessutom gjorde vi en solhälsning anpassad för gravida, perfekt för mina vanliga solhälsningar skulle kännas ganska jobbiga nu.

Men det bästa är avslappningen, jag lyckas varje gång att slappna av så mycket så att jag nästan somnar.  Jag har varit ganska bra på att inte tänka för mycket utan bara andas och en sak är säker, jag är helt klart avslappnad i hela kroppen efteråt.

Bild från maj förra året, idag kändes det som att våren inte är så långt borta och därför symboliserar fotot mitt nu.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.