Tricepsövning till bords, video – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Tricepsövning till bords, video

Här kommer en riktigt bra tricepsövning för dig som inte har några träningsredskap hemma. GymGlam skriver om bra och mindre bra träningsredskap och jag håller med du klarar dig långt på en pilatesboll, träningsgummiband och lätta hantlar. Jag har en del PT-klienter som inte har ett enda träningsredskap hemma men det går att träna allsidigt ändå, även om jag alltid rekommenderar pilatesboll och ett gummiband.

Jag använder ofta stabila bord och stolar i mina hemmaträningsprogram och här kommer en av mina favoriter från förra våren. I nuläget blir det här en bra coreövning för mig då jag under graviditeten redan tappat mycket magstyrka. För att göra övningen rätt behöver din kropp vara rak (det är lätt att sätet/höften inte följer med i övningen) och för att hålla rak kropp krävs en stark inre magmuskulatur.

[videofyme id=”494810″ width=”500″ height=”320″]

Överkroppen sänks nära armarna, låt armbågarna peka bakåt och skjut fram bröstet.

Som sagt, det är även en magövning så koppla på dina magmuskler från start, säg schhh…

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.