Gravidyoga vecka 3 – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Gravidyoga vecka 3

Under kvällen har jag kört den tredje lektionen gravidyoga med Lotusmamma. Under kvällen var jag riktigt trött så jag orkade knappt öppna ögonen under passet, men tack vare bra instruktioner behövde jag knappt titta på skärmen.

Den här gången var passet lite tuffare, jag blev varm och trött i kroppen. Kanske hjälpte den speciella andningstekniken till som man skulle köra genom hela passet. Det ingick även balansövningar vilket känns relevant att träna under graviditeten då min (och de flesta andra gravidas) försämras. Vissa “höftöppnare” fick jag hoppa över eller justera med hjälp av kuddar vilket jag inte i vanliga fall behöver. Så jag är glad att jag började yogakursen nu och inte längre fram i graviditeten.


Bild från Mamma Baby Dagarna

Den här gången fick jag prova att lägga upp benen mot en vägg, en riktigt skön ställning för mina trötta ben, jag fortsatte avslappningsdelen i den här positionen och märkte hur kroppen påverkades. Det var för övrigt vad kurs 3 handlade mycket om, känn efter hur kroppen påverkas av de olika positionerna.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Uppochhoppa

    Härligt att det fungerar med yoga även när man är trött. Jag köpte en dvd, men det blev typ aldrig av, en helt anann grej att gå live ju!

    Kul med mammababydagar, såg de först nu. Härligt att kunskap om hur vi ska träna når ut mer, starkare och längre. Jag skapar också mammaträningsdag, dock senare i vår, i april – och inga bebisar ska vara med då 🙂