Veckans gravidövning 2 – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Veckans gravidövning 2

Generellt bör du tänka på att prioritera baksidan av kroppens muskler, kör förhållandet två ryggövningar och en bröst för en bra balans. Många bröstövningar görs liggande på bänk vilket inte alltid känns optimalt som gravid, du måste ju ta dig upp och ner vilket du behöver starka magmuskler för (eller en hjälpande hand). Med separerade magmuskler så är det bättre att höja ryggstödet och köra bröstpress med lutande bänk.

Börja med hantlarna i höjd med bröstet. Se till att inte svanka vilket kan vara lättare om du har fötterna på en upphöjning.

Pressa hantlarna rakt upp och behåll en lätt böjning i armbågsleden. Sänk långsamt ner hantlarna igen.

Upprepa 10-15 ggr.

Jag släpper ner hantlarna på golvet innan jag reser mig upp med hjälp av att trycka ifrån med händerna. I vanliga fall svingar jag mig upp med hantlarna kvar i händerna när jag är klar med setet.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.