Status vecka 23 – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Status vecka 23

Jag var dålig på att bilddokumentera mina tidigare graviditeter. Första gången var jag rätt besvärad över att gå upp i vikt och uppmärksamheten kring min mage. Troligtvis berodde det på mina tidigare ätstörningar och ovetskapen om att det går att få tillbaka sin vanliga kropp. Kommentarer som oj vad stor du har blivit tyckte jag var riktigt jobbiga, men nu lägger jag inte energi på detta. Skönt!

Jag har nästan inga foton på min mage och det ska jag ta igen nu. Med bloggen blir det ganska enkelt.

Dagens gympass var ineffektivt, för mycket folk jag kunde inte köra lika många superset som jag brukar, alltså istället för att vila köra en annan övning för andra muskelgrupper.


Jag körde i linne med inbyggd topp från Mom2moM. Linnet har den rätta längden för den växande magen och nya härligt röda skor från Reebok, RealFlex Scream. Väcker lika mycket uppmärksamhet som en gravid kvinna på gymmet, vi är inte så många och jag hoppas det inspirerar andra!

Mental status vecka 23: god, mindre trött och inte så nedstämd som jag var i början.

Fysisk status vecka 23: mindre rolig att skriva om, foglossning blir ju sällan bättre. Däremot har sammandragningarna minskat sedan jag gått ner i tid.

Viktuppgång vecka 23: 9 kg ( varav 8 gick jag upp de första 16 veckorna).

Träningsstatus vecka 23: 2 styrkepass, 2 yogapass och 2 lugna motionscykelpass.

 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.