Mitt 2012 – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Mitt 2012

Ett händelserikt år är snart slut. Jag har bytt jobb två gånger, flyttat och blivit gravid.

Januari-mars
Började jobba efter 14 månaders föräldraledighet. Blev erbjuden nytt jobb kl 20.00 söndag kvällen, dagen innan jag skulle börja jobba. Tackade ja.

Sa upp mig från SATS för att satsa på mitt företag med personlig träning online och personlig träning hemma.

Einar började förskola i slutet av februari och efter ett par dagar stortrivs han.

Jag började skriva för Mölndals-Posten.

I mars anordnar jag en barnvagnsmarsch mot mödradörligheten i världen.

Min träning: Jag tränade hemma i källaren tillsammans med min man och sprang någon gång i veckan. Körde ofta tabataintervaller på min motionscykel.

April-juni

Barnvagnsbootcamp i Änggårdsbergen drog igång.

Jag sprang Göteborgsvarvet för första gången på 1.37.

Madde och jag anordnande en träningsbloggträff i Göteborg.

Min blogg flyttas till Allt för föräldrar och ingår i numera i ett träningsbloggnätverk.

Vi var i Berlin under Kristi Himmelsfärdshelgen.

Vi sålde vårt radhus och spenderade mycket tid på Hemnet för att hitta ett nytt boende i Norrköping.

Min träning: hemmaträning (men utomhus istället för källaren), gymträning (hade 10 ggr kort på Sportlife) och jag sprang 2 ggr i veckan. Dessutom cyklade vi mycket.

Juli-september

Vi flyttade hem till mina föräldrar i Norrköping i väntan på att vårt nya radhus skulle bli beboligt.

Började ett nytt jobb den 1 augusti och pojkarna började strax därefter på ny förskola.

Vi var i Östersund på bröllop.

I slutet av september åkte vi till Berlin och jag sprang marathon på 3.21.

Min träning: Jag sprang minst fyra pass i veckan och tränade hårt inför Norrköpings Stadslopp och Berlin Marathon.

20120830-190728.jpg

Oktober-december

Inflytt i vårt 50-talsradhus, äntligen!

Anordnade tillsammans med Lisa Mammababydagarna utanför Norrköping.

Blev gravid!

Fler läsare till bloggen och nya spännande uppdrag.

Vi firade jul i Östersund.

Min träning: Köpte gymkort och tränade 3 styrkepass, sprang (långsamt) och simmade ca 2 pass i veckan.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.