Semesterträning i Mölndals-Posten och bakslag – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Semesterträning i Mölndals-Posten och bakslag

Äntligen, en vecka försenad fick jag Mölndals-Posten hit till Östergötland. Förutom ett recept på min favoritefterrätt tipsar jag om badplatser i Mölndal samt om hur man kan få in träning under semestern, det känns lite fel i tiden då jag ska börja jobba imorgon!

Här kommer några tips för en aktiv semester:

Packa ner löparskor: Passa på att se mer av din semesterplats.
Ta med ett träningsgummiband: Det tar ingen plats och du kan träna igenom hela kroppen.
Testa nya sporter: Vad finns det för utbud på din semesterort? Passa på att variera träningen, så att kroppen får använda andra muskler mot vad den brukar.
Träna på morgonen och må bra av endorfinkicken hela dagen.
Promenera, det kräver ingen speciell utrustning och det vidgar dina vyer.

Lek med barn, så får även skrattmusklerna jobba.

Jag har lyckats följa mina råd ganska bra, jag har alltid med mina löparskor och exetuben, jag tränar helst på morgonen och jag har lekt med barnen (mycket hopp på studsmattan) Däremot har jag inte provat några nya träningsformer, löpningen har tagit alldeles för mycket plats.

 

Idag sprang jag mitt tempopass, det gick riktigt dåligt. Jag “hamnade” på fel väg och fick kämpa i motvind och uppförsbacke och då tog både den fysiska och mentala energin slut. Så jag sprang milen 3 minuter långsammare än jag gjorde på Åsaloppet då jag sprang under 42 minuter. Men, men, det går bättre nästa gång.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.