Plankan med utmaning och bus – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Plankan med utmaning och bus

Börjar du tröttna på plankan? Det finns en mängd olika varianter så att du aldrig behöver ledsna på denna viktiga övning. Jag rekommenderar mina mammor att köra mycket träning av de inre stabiliserande magmusklerna så det blir en del plankor.

Här ser du en utmaning som jag kör med knäna i. När du blivit bättre går det att lyfta ben och armar samtidigt, nästa steg är att ha i tårna och lyfta armar/ben diagonalt.

Det viktiga är dock att du blir trött i muskeln och kopplar in rätt muskler. Säg schhh för att väcka musklerna och se till att inte rumpan åker upp/ner efter ett tag, då är det bättre att vila en stund och börja om. För varje vecka kommer du att bli starkare.

Tänk på att magen ska dras in för att du ska arbeta med rätt muskler.

[videofyme id=”493431″]

I bakgrunden hjälper pojkarna till i rabatterna. Det är mycket bus hela tiden och nu är det ju så kul när Einar hänger med på alla tokigheter.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.