Håller du ditt nyårslöfte? – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Håller du ditt nyårslöfte?

 

En av mina favoritfoton, vår "deltidshund" Polly, som inte är som alla andra hundar....

Nu har det gått ett par veckor sedan nyårslöften avlagts. På SATS Mölnlycke är det fortfarande mer tränande än vanligt och det håller säkert i sig ett tag till!

Börjar du känna att motivationen tryter så har du här ett par tips som kan hjälpa dig att hålla träningsglädjen vid liv.

1 Den bästa träningen är den som blir av, har du hittat en träningsform som du tycker är rolig? Kan du involvera dina vänner i träningen?

2 Träna varierat så minskar du skaderisken och tycker troligtvis att träningen blir ännu roligare. Dessutom är variationen viktig för resultaten.

3 Sätt inte bara upp ett mål, utan flera delmål. Att klara av ett delmål ger dig ny energi på vägen.

4 Lär känna dina fallgropar, i vilka situationer har du lättast att falla dit? Tänk ut strategier i förväg för att undvika motgångar.

5 Köp en träningsdagbok där du noterar dina framsteg, det kan vara motiverande att gå tillbaka och jämföra dina resultat.

6 Gör en lista med minst tio punkter på vad du hitills vunnit på din förändring. Sätt upp listan väl synligt och känn dig stolt.

7 Bestäm en belöning för varje månad som du håller ditt löfte. Locka dig själv att lyckas genom att boka in något som sätter guldkant på tillvaron.

 

Har du något råd till den som tappat träningsgnistan?

 

 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.