Egen müsli och test av Chai Havredryck – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Egen müsli och test av Chai Havredryck

Det är så enkelt att göra sin egna müsli. Värm lite honung, kanel/kardemumma/vanilinsocker i en stor kastrull. Blanda i gryn (havre/råg/bovete eller vad du nu har hemma) pumpakärnor, linfrön och solroskärnor. Lägg på en bakplåtsbeklädd plåt och rosta i 10 minuter på 175 grader. Blanda under tiden. Tillsätt torkad frukt och hackade nötter efteråt, annars blir det lätt bränt.

På bilden ovan har mina elever gjort sin egna müsli, visst har de tagit hänsyn till att vi äter med ögonen?

Imorse åt jag min mammas ekologiska müsli med en massa nötter. Till det drack jag varm Chai havredryck från Oatly. Jättegod, framförallt om man är lite sötsugen. Till frukost blev det lite för sött för min smak, havren i sig är söt för det är inte mycket socker tillsatt (0,5 g/dl).

Pojkarna drack chokladdrycken från Oatly och den var en riktig höjdare! Vill du smaka Chai havredryck så kan du göra det här

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.