Intervaller inne och ute – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Intervaller inne och ute

Idag delade jag upp mina tabataintervaller på löpbandet, istället för att köra 30 minuter i ett sträck varvade jag 10 minuter intervaller med 10 minuter styrketräning. Det kändes som jag gav lite mer än vanligt och det var kul även om det är lite omständigt med att tvätta av/starta löpbandet tre gånger istället för en gång.

Men intervallträningen var inte slut, under eftermiddagen fick jag springa efter båda pojkarna. För inte så länge sedan satt Einar lugnt i vagnen men nu vill han också springa. Ofta springer de såklart åt olika håll.

image

Det var riktigt halkigt så Einar ramlade säkert 30 gånger, så jag fick köra lika många knäböj för att hjälpa honom upp. Sixten “sympatikastar” sig ner, roligt har de!

image

image

Sixten har inte tid att vänta på sin bror

image

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Lina

    Lite frågor kring löpband och intervaller… Hur gör du när du kör dina tabata-intervaller på löpband? Jag har tänkt testa att köra intervaller på löpband, men vet inte riktigt hur jag ska börja. Har du några tips och trix? Jag löptränar ute (dock inte intervaller och inte nu när det är -10 grader därav löpbandet). /Lina

    1. föräldrafitness

      Jag kör 20 sek på 16 km/h och står brevid löbandet (alltså en fot på vardera sida) i 10 sek. Du lär dig rätt snabbt övergångarna.
      Jag kör 8 omgångar och vilar aktivt (joggar lätt) någon minut och sedan börjar jag om, minst 3 gånger.

      Håller med dig om att det är lite för kallt nu, men hoppas det blir vår snart.