Föräldragruppsfika – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Föräldragruppsfika

image

Under föräldraledighetstiden hade jag turen att lära känna många trevliga mammor (och pappor). Då jag var hemma med Sixten sågs vi nästan varje vecka hemma hos någon. Vi var ett gäng hälsomedvetna mammor så vi fikade inte överdrivet mycket utan åt frukost/lunch ihop. En av mina pt-online klienter tog upp “fikaproblemet” som jag tror är vanligt under den här tiden. Man fikar, har trevligt och glömmer bort tiden, plötsligt känner man sig hungrig och då är det lätt ätt ta lite mer fikabröd. Hungern är svår att stå emot och då vill kroppen ha snabb energi som finns i fikabröd…

Mitt bästa tips är nog att föreslå frukost istället (eller sockerfritt mellanmål) lunch kan bli lite stressigt för värdinnan, men frukost behöver inte ta lång tid att förbereda. Köp ett grovt bröd, påläggsgrönsaker och proteinrikt och magert pålägg så har ni säkert också energi för en promenad eller varför inte ett gemensamt träningspass i vardagsrummet eller lekplatsen?

Har du några tips på hälsosamma föräldragruppsaktiviteter eller hur man kan minska på fikande?

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Lotta

    Tycker det är så tråkigt med promenader så kagg tänkte att om man nu har en zumbaskiva hemma så kanske det vore en trevlig sak att göra tillsammans. Jag har i te erbjudit det ännu mendet kanske blir under våren för min mammagrupp!