Tips inför vinterlöpning – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Annons

Tips inför vinterlöpning

image

Här i Östersund är det härligt vinterväder, i natt stormade det ordentligt men nu skiner solen och blåsten har avtagit. Jag tycker att det är bra att det inte är kallare än någon minus för annars får jag som är astmatiker svårt att springa ute. Nackdelen med att det är milt är att det blir halt och det är inte helt lätt att våga ta ut löpstegen då. Några dubbar har jag inte så jag har ett par andra tips för att underlätta.

Är det riktigt halt eller många isfläckar är det en bra idé att korta ner steglängden och öka frekvensen utan att för den skull börja trippa på tå.

Ett annat tips är att springa med lätta steg och försök att slappna av i axlar och armar. Det gäller att istället spänna bålmusklerna.

Klä dig inte för varmt, bättre att frysa lite ibörjan istället för att springa runt med svettiga kläder.

Värm upp hemma om du som jag har problem med astma, eller inte gillar att frysa ibörjan.

Spring med joggingvagn, ett bra sätt att hålla balansen (-:

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons