Gravidträning, fördelar vid förlossning och varningstecken – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Gravidträning, fördelar vid förlossning och varningstecken

Som jag skrivit i tidigare inlägg finns det många fördelar med att träna under graviditeten, du mår bättre under graviditeten pga endorfinpåslaget men träningen har också många fördelar vid förlossningen.

Förlossningen går snabbare, blir mer okomplicerad och behovet av smärtstillande minskar. Behovet av att göra hål på fosterhinnan och klipp i mellangården samt operationer under förlossningen minskar också markant.

På MVC får vi ofta rådet att lyssna på vår kropp vid träning, men det kan vara svårt ibland då vi inte känner igen våra kroppar!

Var dock uppmärksam på följande signaler och kontakta MVC om du:

  • Känner dig snurrig och svimfärdig
  • Börjar blöda från underlivet
  • Får kraftig huvudvärk
  • Mår illa och kräks
  • Känner andnöd
  • Svullnar upp i ansikte, anklar och handleder
  • Får kraftig hjärtklappning
  • Känner smärta i magen eller bäckenet

Det är alltid bättre att fråga en gång för mycket

 

 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.