Yoga efter graviditeten – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Yoga efter graviditeten

Hur jag tränar yoga skiljer sig mycket sedan jag fått barn. Mina pass har blivit kortare och intensivare och avspänningen har blivit mer aktiv. Tack vare yogan har jag sällan ont i ryggen och jag vet precis vilka övningar jag ska göra för att “låsa upp” mina spänningar. Jag hade nog blivit hjälpt av vanlig rörlighetsträning/stretching men jag tar den här biten av träning på större allvar då jag tränar yoga.

Det är häftigt med övningar som har snabb effekt, annars kännetecknas träning av långsiktiga förändringar!

I Mammapilatespasset har jag lagt in flera yogainspirerade övningar för stela ryggar, jag kommer även att lägga upp dem här efter premiärpasset som redan är på torsdag. Nytt för i år är variationen på övningar. Vi kommer att lägga till gummibandsövningar och en superbra övning för korta bröstmuskler, en muskelgrupp där många, framförallt mammor (och kontorsråttor) är stela i.

På 10 tillfällen kommer jag att lära känna er och kunna ge mer personlig träning utifrån era behov, ser fram emot att komma igång med Mammapilates!

 

 

 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.