Minska sötsuget – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Annons

Minska sötsuget

Isglass är en riktig sockerbomb

Sixtens första isglass avnjöts förra hösten, han var speedad som en duracell kanin efteråt!

 
Jag är egentligen en riktig godisråtta, börjar jag äta så går det utför, jag äter tills godisskålen är tom. 
 
Idag äter jag, jämförelsevis, sällan godis. Det beror på att jag inte köper hem det. Finns det inte hemma så tänker jag inte på det.
 
Här kommer några andra råd som hjälpt mig att minska sötsuget:
  • Ät regelbundna mål, får du blodsockerfall skriker kroppen efter snabba kolhudrater och det är just vad sötsaker är.
  • Undvik även lightprodukter som lightläsk, söta livsmedel gör ofta att du blir mer sötsugen.
  • Avsluta måltiden med frukt/bär.
  • Tillåt dig att äta det söta som du verkligen gillar med måtta, njut av varje tugga.
  • Förbered dig inför sötsug, se till att ha frukt hemma, frukt är alltid bättre än godis!

Har du några råd till alla godisråttor?

 

 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Linn

    Håller med om alla tips! Speciellt det där med att man måste få tillåta sig, annars kan det bli värre och tillslut kommer hetsätningar som ett brev på posten!

    Det här med lightprodukter använder jag själv, men det är för att jag klarar av det då jag inte är sockerberoende.

    1. föräldrafitness

      Tack för dina kommentarer!

      Det är intressant med sockerberoende, vad jag förstått finns ingen klar forskning på om det finns något beroende (liknande droger), men det verkar som vissa har ett större sötsug än andra.

Annons