En mammas träningsprogram – Föräldrafitness

Föräldrafitness

En mammas träningsprogram

Tack vare träningen kan jag äta vad jag vill utan att gå upp i vikt
Jag har ofta fått frågan hur jag tränar och när jag svarar att jag tränar/rör på mig minst en timme om dagen får jag ofta följdfrågan: hur hinner du?
 
Dygnet har 24 timmar, i vanliga fall bestämmer du över en del av dessa, din fritid. Med småbarn blir den egna fritiden mycket mindre och då gäller det att involvera barnen i träningen eller planera in träningen så att den har en hög prioritet.
 
Så här kan en vanlig vecka se ut då den äldste går på förskola tis-tors (15 timmar)
 
Måndag
Promenad till lekplats med aktiv lek.
Eftermiddagslöpning 45 min med joggingvagn
 
Tisdag:
Styrketräning hemma 45 min
+ promenader till och från förskola
 
 
Onsdag:
Yoga med bebis 45 min
+ promenader till och från förskola
 
Torsdag
Mammapilates 45 min
+ promenader till och från förskola
 
Fredag
Aktiv lek på lekplats.
Löpning + promenader i joggingvagn
 
Lördag-Söndag
Promenad, löpning, styrketräning hemma eller cykling i minst en timme per dag.
 
Just nu gillar jag att ha ett färdigt program att köra efter. Med sömnbrist är kreativiteten ganska låg och för att träningen ska bli av blir jag hjälpt av rutiner.
Det blir en hel del promenader
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.