Gymträning efter graviditeten, första passet! – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Gymträning efter graviditeten, första passet!

Första riktiga gympasset efter min senaste graviditet är gjort. Ute strålade solen så jag var helt själv! Jag passade jag på att träna igenom hela kroppen men fokuserade på baksida lår, en muskelgrupp som inte är helt lätt att träna hemma samt rygg som jag tidigare skrivit om och varför den är svår att träna. Innan mina graviditeter gymmade jag ca 4 ggr i veckan men jag tycker att det går nästan lika bra att träna igenom hela kroppen hemma. Tänk vad tid och pengar jag sparar. Eftersom jag är uppe i vackra Östersund har jag inte med mig mitt enkla hemmagym så då är det tur att det är så enkelt och relativt billigt (60 kr) att träna på F&S här.

image

image

image

Jag kan tänka mig att det hänt rätt mycket vad gäller gymmaskiner på ett år. Jag provad på en kul maskin för mage som hette abcoaster. Så länge man hittar magmusklerna och aktiverar dem är en del magmaskiner rätt effektiva.

Sen hittade jag även en bra maskin för axlar, axelpress liggande, annars tycker jag att axelmaskiner är för styrda i rörelsen.

Nu kommer jag få en härlig träningsvärk imorgon!

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.