Magträningspass med baby – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Magträningspass med baby

Tidigare har du fått se bilder på magövningar för de inre stabilserande magmusklerna, plankan, båten mm. Dessa magövningar är de viktigaste om du har tidsbrist.

Här kommer nu övningar för de raka yttre musklerna samt en riktigt jobbig magövning för de sneda magmusklerna. Dessa övningar lämpar sig bra då magmuskeln läkt ihop.

Övning 1

Sneda bukmuskler

Utgångsposition
Använd magmusklerna vid vridningen, ha så raka armar som möjligt

Gör så många repetioner som du orkar, det är magmusklerna som ska jobba inte ryggen. Det här är en tung övning!

Övning 2

Sit-ups/crunches

Sit-ups

Gör 12 x 3 repetitioner

 

Övning 3

Pilatesupprullning

"upprullning" startposition
 
 
“upprullning” slutposition, frys rörelsen med hjälp av magmusklerna

Övning 4

Höftlyft

Höftlyft, lyft rumpan en cm upp, benen ska vara raka och stilla i rörelsen
Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.