20 minutersträningspass för nyblivna mammor – Föräldrafitness

Föräldrafitness

20 minutersträningspass för nyblivna mammor

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=zE25OLCAMbE&version=3&hl=sv_SE&rel=0]

Har du bara 20 minuter på dig att träna igenom hela överkroppen? Det här träningspasset passar bra att göra efter du varit på din efterkontroll. På filmen gör jag endast ca 5 rep av varje övning, kör gärna superset för att spara mer tid.

1. Rodd 15 rep x3
Lätt böjning i knäleden, dra gummibandet mot magen, armarna nära kroppen, kläm ihop skulderbladen.

2. Armhävningar max rep x 3
Går även bra att köra på knäna, spänn magen

3. Bicepscurl 15 rep x 3
Se till att armbågarna är nära kroppen. Överarmarna ska vara stilla.

4. Axlar 15 rep x 3
Dra mot hakan, se till att axlarna är stilla.

5. Tricepspress 15 rep x 3
Håll överarmen nära huvudet

6. Supermannen 16 rep x 3
Övningen går bra att göra utan boll. Tänk på att titta ner. Lyft höger ben och vänster arm, alternera.

7. Plankan på boll max antal sek x 3
Obs! på videon ser du en avancerad variant, är du nyförlöst rekommenderas du att göra plankan utan boll och gärna med knäna i.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.