Träning för bakfulla – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Annons

Träning för bakfulla

Vodka ger inga muskler

(Ovanstående bild är inte från gårdagens fest)

Idag är det en hel del svenskar som känner sig lite tröttare än vanligt. Kanske mår du illa och huvudet bultar.  Mår du inte allt för dåligt  tänker du kanske att ett träningspass ska sona gårdagens synder…

Men att träna bakfull känns mycket jobbigare än vanligt. Kroppen prioriterar att få bort alkoholen ur kroppen vilket är energikrävande. Kroppen priotiterar inte heller att bygga muskler efter träningspasset. Först och främst måste giftet ur kroppen.

Som de flesta vet är inte heller balans, koordination och koncentration på topp. Det här gör att du känner dig klumpig och lättare trampar snett. Dessutom är du säkerligen uttorkad vilket gör att musklerna skadas lättare. Din huvudvärk blir inte heller mildare av uttorkning. Är det dessutom varmt ute kommer du inte att svettas tillräckligt för att bli avkyld, din värmereglering är sämre.

Ska du börja ditt nya liv idag satsa på att äta hälsosamt, drick vatten,  ta en middagslur  och gå ut på en långpromenad. Du har fler dagar att börja ditt nya träningsliv på.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons