Dagens träningsprogram, träningsvärken är garanterad! – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Annons

Dagens träningsprogram, träningsvärken är garanterad!

image

 Saksipojkarna gillar när det går undan!

Nja, springa med två pojkar i en Phil & Ted vagn är inte lika smidigt som att ha dem i joggingvagnen. Spelar ingen roll att vagnen heter Sport. Ok om det är raksträckor på asfalt men vi sprang på grus och det gick en hel del uppför.

35 minuter med ganska hög puls fick räcka.

image

Uppvärmning inför spänstpasset

Jag avslutade istället med mitt spänstpass. Det är första gången sedan jag fick barn som jag kört det. Spänsthopp kräver att man inte slarvat med knipövningar. Därför rekommender jag att du väntar med dessa tills du fått tillbaka all styrka i bäckenbotten, vilket ofta tar minst sex månader av knipträning. Börjar du för tidigt kan du förvärra problemen och det tar längre tid att få upp styrkan.

Einar var med i uppvärmningsövningarna, sedan är det säkrare att ha honom i vagnen då spänsthoppen kräver sin balans. För tekniken behöver jag ta hjälp av armarna för att få in tekniken.

 

image

Einar skrattar så han kiknar

 

Mitt pass består av:

Vanliga jämfotahopp

En benshopp:

Jämfotahopp baklänges

Hopp i sidled

Skidhopp

Ovanstående kör jag 3 x max (så länge jag orkar med bibehållen teknik)

Jag passade även på att köra utfallsteg, vet att jag kommer att få träningsvärk imorgon och då kunde jag lika gärna köra ben ordentligt.

image

Sixten på upptäcksfärd

image

Sixten snubblar, inte första gången och säkert inte sista.

image

Vår stuga syns i bakgrunden

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons