Inför sista Mammapilatespasset – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Inför sista Mammapilatespasset

Einar och jag väntar på Mp-deltagarna
Dansstudion är stor

Då var det dags för sista Mp-passet, 5 veckor har verkligen gått fort. Det kan verka halvgalet att ha med sig sitt barn som instruktör på träningspass, men å andra sidan har jag inte varit nervös. Det går inte att styra helt över ett barn, jag kan inte påverka situationen och därför finns det ingen anledning att lägga tid på att oroa mig. En del förberedelser har jag gjort, vi har gått upp tidigare för att Einar ska hinna bli trött och sova en timme innan passet.

Jag är glad att jag startade Mammapilates. Mycket träningstid ligger bakom, inte bara träning för att utföra programmet korrekt utan även genomgång och utprovning av en mängd övningar. Vilka övningar passar mammakroppen, vilka går att utföra på ett enklare sätt mm.

All träning har gjort mig starkare än någonsin i Coremusklerna (stabiliserande magmuskler) och det har endast gått sex månader sedan Einar föddes. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna springa i 75 minuter utan att vara orolig för att inte bäckenbottenmuskulaturen skulle hålla.

Det går att påverka sin kropp med träning, men det krävs engagemang och vilja. En stor fördel med Mp-träning är att resultaten kommer relativt snabbt om man ligger i.

Min nästan nyttiga banankaka är bakad, den ska vi njuta av efter passet. Tack alla härliga mammor och barn för trevliga träningspass!

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.