Kettlesbells utan baby – Föräldrafitness

Föräldrafitness

Kettlesbells utan baby

Igår var jag på mitt första kettlebellspass, riktigt jobbigt och så kul. Hade glömt bort hur härligt det är att ta ut sig, vilket jag inte gjort på snart 1,5 år. Jag hann precis komma igång med träningen mellan min täta graviditeter.

Nu väntar jag på en härlig träningsvärk, den kommer säkert imorgon då vi har mammapilatesfinal.

Jag har ju blivit lite “skadad”, så fort jag tränar något funderar jag på om min barn skulle kunna involveras. Kettlebells är så klart uteslutet, jag vågar inte ha ett barn på mattan samtidigt som jag svingar och är utmattad. Däremot är träningsformen delvis bra för mammakroppen då den involverar ungefär samma muskler som vi tränar på Mp-passen, stabiliserande magmuskler, sätet och ben (en hel del utfall ingick). I gårdagenspass ingick dock en hel del hopp så jag är glad att jag tränat upp mig. Min barnmorska menade att en del mammor aldrig kan hoppa mer efter förlossningen, det vill jag inte tro på! Med rätt träning i tid kan de allra flesta hoppa ett år efter förlossningen. För en del handlar det om mycket träning, för andra går det snabbt, livet är ju som bekannt orättvist.

Nu ska jag inhandla en 8 kg kettlebell och lägga in lite sving i min hemmaträning, det får dock bli när pojkarna sover.

Ni som läst Mölndalsposten möts av en glad Anton på framsidan, det blev ett jättefint reportage om oss.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.