Familjen Annorlunda

Swedbank!

Har ni fått sådana här mail? Detta är det tredje på två dagar som dimper ner i maillådan :

Bäste kund

Vi har märkt ogiltiga inloggningsförsök in på ditt konto online
från en känd IP-adress.
På grund av detta har vi tillfälligt stängt ditt konto.
Vi behöver du uppdatera din kontoinformation
din Internetbank kommer att återaktiveras uppdatera
din faktureringsinformation dagar

Klicka här för n lösning : verifiera ditt konto .

De ser lite olika ut, ett var från Verified by Visa och där fanns den rätta loggan med medan det här inte har nåt kännetecken från Swedbank öht.
Nej jag har inte klickat in mig på länken och gett dem mina uppgifter , men nog ilar det till av oro en sekund när man läser det, innan man fattar att det är bluff och båg.

Det finns folk till allt och är det inte telefonterrorister från Indien som vill kapa datorn så är det muppar som vill ha dina bankuppgifter…
Gahhh!

På mina konton är det typ tomt för den delen , miljonerna är dock på väg hoppas jag ;)

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer
Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Louise

    Oooo jaaaa, jag har oxå fått flertalet sådana mail, och jag bytte bank för 1½ år sedan hihi så det osade kan man säga ;-)

  2. Anki

    Ja då, såna mail har jag fått ett flertal av :-( Vet att bankerna aldrig skickar såna mail och kollade med min bank för säkerhets skull…

    Kramar från Skåneland

  3. Jenny

    Det är ett fejkmail. Som någon tidigare skrev så hör aldrig banken av sig via mejl. All kontakt sker på ditt initiativ.

  4. Tjejmorsan

    Ja och idag fick jag ett sms med sånt spam… så nu har de även ”hittat” den funktionen :( Blir så trött på alla dessa idioter som försöker hitta möjligheter att lura folk!

    Kram och ha en härlig helg

  5. Nicopiko

    Fick också typ tio om dagen. Så jag ringde Swedbank Å då ville dom att jag skulle vidarebifoga mejlen till dom så deras tekniker fick kolla å spåra… Så de kanske du borde göra med? Så får man kanske bort dessa jädrans skiten… Ha de bra nicopilk.

  6. Johanna

    Har fått flera sånna mil det sista. Även blocket-fejk har jag fått där jag ska ha betalt för mycket på en annons osv…

    Tycker det är ett sjukt samhälle… Hur kan de bara fortsätta?

    *inte gilla*

  7. Marita

    Vår hemtelefon blev ”kapad” för något år sen och vi fick en räkning på drygt 2000 kr mer än vad vi brukar ha. Det var folk som ringt från vår telefon till bl.a. Indien. Som tur var så slapp vi betala och efter det har vi spärrat vår telefon så vi kan inte ringa ulandssamtal. Det finns alldeles för många bluffmakare som härjar, fruktansvärt irriterande om man blir drabbad.

  8. Tindra

    Jag har oxå Swedbank och fick hem mitt ungdomskort för någon dag sen
    Och där i stog det att Swedbank ALDRIG hör av sig via telefon eller mail.
    Så det där är fake mail. Hör dom av sig till dig så gör dom det via brev!:)

  9. Delokaliserad

    Jag har fått något tiotal sådana. Det komiska i sammanhanget i mitt fall är att alla skickas till min oseriösa mailadress (den jag brukar ge ut på internet till mindre seriösa saker osv). Haha. :P

Comments are closed.