Hoppas innerligt att det här inlägget hamnar hög upp hos sökmotorerna om det mot förmodan är någon som funderar på att handla av dessa otrevliga typer. Fina grejer har dom och visst kan alla ha en dålig dag eller vara stressade men att vara oförskämd, se ner på folk och dessutom köra med dålig service är inte ok alls faktiskt. Kära Ulla Walles, jag la just en order på tapeter för över 7000:- hos dig. Fattar att du har större kunder än mig men för mig var det här en jättesumma som jag sparat länge till. Och du har mage att låta irriterad när jag ringer upp. Du väljer att avbryta samtalet när jag inte kan svara på exakt vilken tapetbok jag sett tapeten i med en irriterad suck och lägger till ” jaha, nu får jag gå igenom det här och så får jag ringa dig när jag har tid”. Jag sitter där med en lapp med namn på tapeterna som en annan expedit från affären har skrivit ner dagen innan men det verkar inte hjälpa Ulla nämnvärt. Hon ringer tillbaka någon timme senare och är fortfarande lika snäsig och sur. Hon säger att det aldrig har haft någon tapet som heter Ascot stripe i navy. Jag tittar åter på min lapp som hennes personal har skrivit ner. Hon har en annan som heter ”Ascot jet” och vill inte höra talas om min lapp där det står ”navy”. ”Var det något mer eller?”. Jag säger försiktigt att jag tror att hennes man känner min kille och brukar ha någon liten rabatt där eftersom han är inredningsarkitekt och har köpt mycket via dem tidigare. Jag nämner hans namn (som är utländskt) och hör hur hon liksom rynkar på näsan och säger ”vad sa du att det där va? Ehh… ”det där?”. Hon hör inte själv hur nedlåtande hon låter. Exakt 1 sekund senare säger hon att någon sådan känner hon inte till. Vad märkligt säger jag, för jag har varit inne hos er när han har hälsat på din man och det verkar onekligen vara bekanta. Det passerar förbi med kommentaren ” vi brukar ge 10% rabatt när man handlar över 100 000:-. Och ja, det är ju knappast detta”. Hon avslutar samtalet med att meddela att hon lagt ordern. Inte ett ord om när de beräknas komma, hur jag ska få information om detta eller så. Ulla din lilla solstråle, hoppas att din dag också var härlig!
Walles&Walles- snorkiga och dålig service!
Kommentarer
Lämna ett svar
Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Men fy fan! 😮 Inte skall människor som hon sitta i någon som helst kundnära position…! LÄSKIGT!
eller hur?! Hon ringde häromdagen igen och sa att ”så, nu har två tapeter kommit! – när kommer du och hämtar dem? Jag förklarade mitt tillstånd och sa att det kan dröja lite eftersom jag kan föda ”any minutte”. Jag liksom hörde hur munnen drog i hop sig på andra sidan luren….skata!!