Om oss helt enkelt

Spana hjortron från en bil.

Det är inte det lättaste 🙁 men verkar inte ha varit nå bra hjortron år, har inte sett en enda försäljare med hjortron 🙁

Jag som såg fram emot att hitta iaf en på semestern, men tji fick jag.

Eftersom det skulle kollas på Speedway i Hagfors så hittade vi en gårds camping i Lakene ca 1,6 mil från Hagfors.

Där drog vi hem största vinsten vill jag lova 🙂 en camping plats gick på 40kr per natt för tält, och dom hade en massa djur som dottern lekte med hela dagarna, kaniner, getter, hönor, hästar, hundar och katter 🙂

för visst ser hon nöjd ut?

Mindre roligt fick mamma när dottern fick syn på stora till salu skylten, 75kr för kanin ungar 🙂 då det blev lite tjat där.

Men inte så ofta, för hon va på tok för upptagen med annat, det var matning av djuren på morgonen kl9 och på kvällen kl 8, resten av tiden fick man gå in till djuren så mycket man ville, och tro mig det gjorde hon 🙂 hade lyckan att hitta en tjej i samma ålder där oxå 🙂 så båda sprang omkring på gården från morgon till kväll 🙂

Till mammas lycka kunde man köpa ett fiskekort till dammen 100m från vårat tält 🙂 jag som älskar att fiska tog ju tillfället i akt och köpte mig ett, medföljde gjorde även en påse räkor för att få upp dessa goda regnbågar med 🙂 meeeeeen en annan är ju van vid och gillar ju och fiska en hel kväll, tji fick jag 😛 efter 20 min hade jag fått upp mina två fiskar 🙁 när fisken nappa så lätt var jag ju bara tvungen att fråga dom som fiskade igår hur det gick för dom, och hör o häpna, dom hade 3 spön och hade inte fått upp nån fisk, så va tydligen bara jag som haft lite tur 🙂

Bakom vårat tält sprang hästarna på bete 🙂

Frukost ute i det fria var tydligen poppulärt för fröken 🙂

Gårdens hund Baltasar hängde ofta med oss 🙂

Två nätter stannade vi på campingen, sen var det dags att dra vidare till Mora 🙂

checka in på best western hotellet för att njuta av mat och deras pool 🙂 Hade uppgraderat vårat rum så matilda fick ett eget rum med prinsess tema 🙂 lager på lager av madrasser i hennes säng och en massa prinsessklänningar 🙂 toknöjd dotter slockna sedan spänd inför morgondagen, det vankades ju tomteland ::)

Tomtens verkstad

Tomtens hus.

Sagofen

Tomteland var perfekt för min lilla tös 🙂  allt var uppbygt som en saga där barnen fick vara med att lösa striden, hela dagen gick åt till att vara med på olika berättelser, var där kl 10:00 och åkte hem när dom stängde kl 16:00, var även runt en halvtimme på egen hand och tittade, dom hade en Hälge del 🙂 där fanns dockor dom byggt upp som pratade och berättade nå kul ur serien 🙂

var även in i tomtens hus så klart 🙂

Även en visit inne hos trollen blev det 🙂

Under sista striden fick vi se och träffa hemska trollkungen 🙂

Och innan hemgång så passade fröken så klart på att ge tomten en sista kram 🙂

En trött och nöjd tjej åkte sen vidare hem till sin egen säng 🙂 nu är man helt slut efter 3 nätters semester 🙂 men det är väl så det skall vara?

Nu lockar svamp skogen mig och jag ska ge mig ut efter skogens guld 🙂

TJING TJING

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!