Alexandra Brandin – Livet som tvåbarnsmamma och nybliven änglamamma

Alexandra Brandin

Annons

När allt bara går fel

Nu har det gått en så lång tid igen. Har väl inte riktigt känt behovet av att skriva. Men nu, nu måste jag bara få det ur mig.

 

För det första trodde jag nog att jag skulle må mycket bättre nu. Om några dagar är det 3 månader sedan Sally dog. Alltså är det 3 månader sedan sista gången jag höll i henne, pussade på henne och fick känna henne. Och jag mår sämre än någonsin.
Det är som att jag hamnat i ett svart, avgrundslöst, djupt hål. Jag kan inte ta mig upp därifrån. Jag har försökt.
Så jag får väl sitta där ett tag till.

 

Idag var vi inne på begravningsbyrån för att gnälla av oss lite. Vi har tyckt att de varit lite bristande i sitt bemötande.
För det första fick vi ingen rabatt på begravningen, och visst det kanske man inte kan förvänta sig men i princip alla begravningsbyråer har rabatterade priser när det kommer till barn. Men inte vår tydligen.
Efter en begravning så brukar representanten från begravningsbyrån gå runt och fota blommorna som kommit och skriva upp hälsningarna som stått på korten. Detta sammanställs sedan i en minnesbok som någon i familjen får ta hem.
Denna bok är ingen bok, utan vi fick en mapp med ett datorutskrivet papper (utan bilder). Min morfar fick en jättefin inbunden bok med bilder och hälsningar från sin begravningsbyrå. Alltså jättefin.
Dessutom var de så otroligt otrevliga när S ringde till dem för att fråga vad nästa steg är gällande urnsättning osv. Till svar får han att han kan kolla i dokumentationen vi fick, eller fråga mig (eftersom jag var där). De kunde alltså själva inte kolla upp i dokumentationen och de antog väl att vi inte kommunicerar med varandra. Så otrevlig.

När vi kom in på begravningsbyrån var boken det första vi nämnde, och de sa att de hade slutat med den. Fine, det kan man ju ta men det är ändå otroligt tråkigt med tanke på den fina minnesboken min morfar fick från min mormors begravning. Vidare pratade vi om bemötandet, och då sa hon att vi skulle kommit in och tagit upp detta. Men det har man ju inte riktigt lust med. Varför ska de bara kunna vara trevliga om man står öga mot öga med varandra?
Vi nämnde även att det var tråkigt att det inte fanns någon minnes sida som man kunde gå in och skriva på, som många andra byråer har – familjesidan.se eller nått liknande.
Då sa hon att jo, det har vi visst, har ni inte fått den informationen?
– Nix, det har vi inte.
Jaha, men den informationen ska ha funnits i den gröna lådan ni fick.
– Vilken grön låda?
Då gick hon och hämtade en grön låda med massor av information i. Denna låda hade vi inte heller fått, utan den missades den med.
Så snacka om att man känner sig både lurad och besviken!

Jag brukar inte vara den som klagar eller gnäller, och vill verkligen inte hänga ut någon på nätet.
Men en av begravningsbyråerna i Huddinge centrum är absolut inte någon begravningsbyrå jag vill rekommendera.
Känner mig så lurad och otroligt besviken över bemötandet.
Att begrava sitt barn är det absolut värsta som finns, och jag hade faktiskt förväntat mig mer från en begravningsbyrå.
Det blir ju även väldigt tydligt när man har två olika begravningar på väldigt kort tid.

Sorry för ett rörigt inlägg, men nu har jag fått skriva av mig lite.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentera (0)

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons