Sarianne

Gullmarsstrand

På långfredagen åkte vi x antal timmar ner mot hotellet i Gullmarsstrand en hotellvistelse som vi har räknat ner inför länge. På förmiddagen var vi iväg till Grundsund och promenerat längst med deras marina, jag älskar västkusten och just de här bilden är för mig västkusten med de små bodarna.

Jag skulle vilja ha mig en egen igen bod att sitta och lapa sol vid och dricka varma goda drycker i vårsolen.

grundsund

I fredags när vi checkade in möttes vi av ett rum med finaste havsutsikten, room with a view big time. Vilket sinnesro att sitta ute på altanen till rummet och bara lyssna på vågarna och känna solen som värmer mot kinderna. När vi kom fram regnade det men nästan samma tid som vi checkade in på vårt rum gjorde solen sitt för att stoppa regnet och det blev en riktigt fin eftermiddag. Vi satt på altanen som var i direkt anslutning till havet, tittade ut över utsikten och sa inte ett ord på en kvar, njutning kallas det!

gullmarsstrand

Senare på eftermiddagen hade vi två timmar inbokade på sinnenas havsbad, det låg bara 20 steg ifrån vårt hotellrum så vi knallade dit i morgonrock och tofflor, sinnenas havsbad var fantastiskt, det fanns en bastu med utsikt över havet, vilstolar med ett fönster får golv till tak och även där utsikt som får vilken själv som helst att gå ner i varv.

gullmarsstrans sinnenas havsbad

gullmarsstrand sinnenas havbad

havsbad gullmarsstrand

Under tiden vi var där så gick solen ner bakom huset och utsikten blev en helt annan. Vi bastade, la oss i vilstolarna och läste varsin bok, bastade igen och mannen tog sig även ett topp i havet, inget för mig dock det räckte gott med att titta på faktiskt.

hotell med relax

utsikt västkusten

Efter att två timmar gott var det dags för oss att gå tillbaka till rummet för att göra oss ordning för middagen.

havet spahotel

Allt är verkligen i direkt anslutning till havet här så givetvis fick vi bord på restaurangen med finaste utsikten, vi började middagen med en fjädermartini den var verkligen himmelsk. Vi åt en tvårätters denna kväll (blev alldeles för mätta för efterrätt) till förrätt valde vi en Dykplockad pilgrimsmussla med rökt romsäck, baconpulver och palsternackscreme.

drink på fläder

förrätt pilgrimsmussla

Till huvudrätt blev det torskrygg med blåmusselsås, rostad blomkål, madenpotatispuré, sjökoralloch dillsans. Torskryggen var så himla god varenda smak satt som en smäck.

torskrygg

Vi sov till nio på lördagen, gick upp åt frukost och sen åkte vi till grann orten Grundsund.

påsk i trädgården

gullmarsstrand

Efter en mysig promenad och lite sittande i solen hade vi afternoonte inbokat, det fanns mycket att välja mellan och mangopannacottan och crème brune´n var dagens höjdpunkter här. Efter afternoonteét hade jag en ansiktsbehandling inbokad. Vital treatment i 40 minuter, ljuvligt!

afternoonte

Rengöring, hudanalys, peeling, ansiktsmassage, ansiktsmask samt återfuktande ansiktskräm däremellan innehöll behandlingen även skalpmassagen, nackmassage och heta stenar. Jag trippade tillbaka till hotellrummet på lätta moln efter behandlingen.

ansiktsbehandling

Vid middagen dag två ville vi inte chansa att bli för mätta så vi hoppade förrätt med förhoppning om att orka efterrätt den här middagen istället, jag tog en fiskrätt även denna dag. Till efterrätt blev det en dessert med havtornssorbet, vit choklad, maräng och lemoncurd så gott!

fiskrätt restaurang med god fisk dessert med havtorn

Igår efter frukost tog vi bilen hem igen tog en skogspromenaden med Charlie som höll på och spricka över glädje att se oss igen. Idag när jag vaknar känner jag ro och en känsla av avkoppling, det är fantastiskt vilken påverkan havet har på mig. Jag ser fram emot att besöka Gullmarsstrand igen, kanske en sommardag med lite färska kräftor på altan!

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!