På Smällen!

Dag 2 – Min största kärlek

Jag har ingen lust att skriva om min första kärlek. Historian är nämligen inte jätteintressant om ni inte vill höra den om att jag var kär i Bamse när jag var riktigt liten och när jag blev lite äldre så blev jag kär i Gunde Svan när han var med i fångarna på fortet…. då blev det genast mycket roligare hehe!!

Hur som helst tänkte jag istället skriva om min största kärlek! Den historian är till och med lite rolig att berätta.

Jo, vi träffades nämligen i Brasilien. En kväll då hela dagen hade varit lite knasig o massa knasiga val gjorde att vi hamnade i ett skruttigt hostel tillsammans! Det var liksom meningen, om ödet finns så var detta förutbestämt, helt klart! Men utan att gå händelserna i förväg så ska jag försöka berätta vad som egentligen hände från början.

Det var den 26:e december 2009. Jag hade precis börjat min beach jumping trip, jag och 5 andra. Jag kände ingen av dom, två tjejer från ungern, en kille från Brasilien, en Colombian, en amerikan och jag. Vi skulle resa från Salvador till Natal/Pipa och stanna till på flera stränder där emellan. Det var min andra dag i Salvador och jag, de två ungerska tjejerna och brasilianaren bestämde oss för att åka till paradisön Morro de São Paulo. Jag packade med mig badlakan och bikini och lite pengar (vi skulle ju tillbaka på kvällen), men väl där bestämde de andra sig för att dom ville stanna kvar en natt, men det ville inte jag. Jag ville ju festa! Och ön såg ut som värsta pensionärs-stället! Dessutom hade jag varken med mig smink eller nån fräsch klänning, näe jag ville tillbaka till Salvador som verkade mycket roligare!

Sagt och gjort! Dom andra försökte övertala mig att stanna eftersom dom trodde att det skulle vara farligt för mig att ta mig tillbaka själv men jag hade redan bestämt mig, jag åkte tillbaka till Salvador själv. På båten börjar en sydafrikan prata med mig. Han prata, prata och prata… jag började må riktigt illa så han tipsade mig om att titta på horisonten och det hjälpte verkligen. Han berättade att han tyckte att all den brasilianska maten var så äcklig! Jag blev ganska chockad o började fråga om han hade testat massa olika grejer som jag tyckte va gott. Det visade sig att han hade inte testat nån riktigt go brasiliansk mat. Så han bestämde att vi skulle gå ut och äta på en restaurang som kallas Churrascaria eftersom han aldrig ätit det och han skulle tillbaka till Sydafrika senare den natten. Han hade med sig en guide på båten som han frågade var det fanns någon Churrascaria och det visade sig att det bara fanns en och den var alldeles för dyr för mig. Så jag svarar genast Nej. Men sydafrikanen insisterade på att bjuda mig eftersom det var hans sista kväll.

Jag åkte tillbaka till mitt hostel och duscha, sminka mig och tog på mig klackar och en snygg klänning medan sydafrikanen väntade på en bar i närheten. Han duschade inte. Han var ganska kort, lite tjock och hade badbyxor och en vit turist t-shirt. På restaurangen blev vi hela tiden servade av tre servitör och chefen kom hela tiden och kollade till oss. Dom trodde antagligen att han var stenrik när han hade dom kläderna och hängde med en lång snygg blondin 🙂

Efter restaurangen gick vi till ett sambaställe och dansade och när de stängde så tog vi en taxi till ett annat ställe. Jag frågade taxichauffören om han kunde köra oss nånstans med musik nära mitt hostel  Jag ville inte vara själv på nåt okänt ställe i Salvador när sydafrikanen hade gått (han skulle flyga hem samma natt). Dessutom hade han gått från kompis till flörtig efter att vi delat på två flaskor vin… trots att ja hade sagt många ggr att jag bara vill bli kompis så jag ville avrunda kvällen ganska snart.. Men min kväll behövde väl inte vara slut för det?! Jag var ju singel för första gången i mitt liv! Hehe!!

Dit taxichauffören körde oss fanns det ingen musik så jag gick in och frågade servitören vart det fanns en klubb. Han bad mig vänta, medan han gick och frågade bartendern. När han skulle gå till baren stoppade en kille servitören och frågade:

– Vad ville den blonda tjejen?

Jag gick fram och började prata med honom och det slutade med att jag satte mig jämte honom. Sydafrikanen satte sig också där o började prata med några andra. Jag hörde att killen som var Jair sa att han var surfinstruktör och plötsligt blev jag väldigt modig och sa:

– Åhh, är du surfinstruktör. Kan du lära mig att surfa? *blink* *blink*

Sen var hela jobbet gjort kan man väl säga… Det blev en galen natt med max 5 minuters sömn på ett skruttigt hostel med en ännu skruttigare säng som på morgonen ramlade ihop! Den här enda dagen har förändrat mitt liv. Den här mystiska mannen var för mig både läskig och spännande på samma gång, jag trodde han var en riktig player! Jag hade aldrig kunnat tro att han var den mest fantastiska pojkvän som jag skulle kunna tänka mig!

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!