Liniz's resor

Clarion Hotel Arlanda Airport

När man ska resa upp i ottan och resa iväg tidigt på morgonen ifrån Arlanda, kan det ju vara skönt att ta in på hotell natten innan avresa. Så man slipper väcka barnen mitt i natten. Förra året bodde vi på Clarion Hotel Arlanda Airport två gånger, både innan vi åkte till Mexico och Rhodos. Våra flyg skulle avgå ca 7 på morgonen och man bör ju vara på flygplatsen ca 2h innan och checka in. Då tog vi istället in på hotellet på kvällen och checkade in även på kvällen så vi kunde sova längre på morgonen. Så var hela familjen både piggare, gladare och hann med och äta en riktigt god frukost buffé innan oxå.

Ena gången hade vi sån tur att vi blev uppgraderade till deras fina svit.

I veckan hade jag några timmar mellan mina flygningar. Så jag och en kollega passade på att sola och bada på deras fantastiska pool terass.

Vi hade några härliga timmar där på dagen. Perfekt oxå om du bara väntar på flyg eller varför inte checka in där ändå och bara lyxa till det med en hotellnatt.

Jag älskar ju att bo på hotell, så skulle kunna checka in här bara för att det är så fint och mysigt!

Brukar ni bo på hotell innan ni ska ut och resa?

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Nettan

Åh där bodde jag och min man för nästan ett år sedan, vilket otroligt bra hotell! Och då hann vi inte ens med att besöka poolen, så vi måste ju bo där igen 😉
    Vi bodde där efter vårat bröllop, vi hade champagnemingel efter vigseln och så åkte vi till Clarion så vi checkade in vid 18.30 sen gick vi till deras restaurang och åt middag där. Vi flög sedan till Rhodos kl.7.30 har jag för mig, och det var ju så otroligt smidigt. Vi gick upp drygt 2 timmar innan flyget skulle lyfta, checkade ut från vårat rum, gick till terminal 5 och checkade in och då hade det ännu inte hunnit bli någon kö såå det gick på bara några minuter. Tillbaka till hotellet och avnjöt en underbar frukost buffé i lugn och ro för att sedan gå direkt till gaten.
    Då reste vi utan barn men jag kan tänka mig att ska vi resa med tidigt morgonflyg igen med barnen så bokar vi nog in oss på Clarion natten innan, så otroligt lyxigt att bara gå och checka in och sedan tillbaka och njuta av frukosten och slippa all stress hemma för att komma i tid till Arlanda.

2. Madde

Hej!
    Har jag missat det men fu hade för några veckor sedan en tävling där man kunde vinna hotellnatt på arlanda. Jag tävlade och antar att vi inte vunnit. Har nog missat vem som vann. Hoppas på lite tur om inte tävlingen är slut än.