Familjen Davidsson

Taxi :)

Det är så härligt med påsklov!! Även om de små vaknar tidigt på morgonen så behöver vi ju inte stressa upp några mer. Utan jag och de små kan bara njuta i soffan 🙂 Även om det är en del som händer nu under lovveckan så är det ju ändå i ett lite lugnare tempo.

Igår blev det dock lite stressigt på morgonen. Emma skulle med grannen och hennes hästar till en tävling. De skulle ses vi åtta snåret på morgonen och skulle inte vara tillbaks förrän sent. Då Emma under lovveckan har hand om en häst då ägarna är bortresta så gäller det ju att även tänka på den. Emma hade nog tänkt att det kunde ju hon säkert hinna med då hon kom hem på kvällen. Fast jag vet att det kan bli väldigt sent samt att man är väldigt trött efter en hel dag på resande fot. Så då sa jag till henne att det vore kanske bäst att fixa allt för hästen på morgonen. Jo, det tyckte ju hon med. Så vi skyndade oss till stallet för att göra det som behövdes göras. Så det fick bli så att jag ryckte in och tog mockningen. Emma fixade fodret då det blev lite för mycket att hinna med på kort tid.  Så inte nog att man har koll på sina egna familj och allt där omkring, nu hade jag även koll på hästen med 😉

Då Emma hade kommit iväg så blev det lite frukost innan det var dags för nya äventyr. Elin och hennes scout kompisar skulle hämtas hem vid elva tiden. Jag fick med mig Lina som lite rese sällskap på den knappt timslånga resan dit. När vi kom fram så var det en sliten liten grupp som väntade på oss. Elin stackaren hade fått släpa sin alldeles för tunga packning i 2 mil!!! Vi hade inte riktigt förstått att de skulle göra en nattvandring med sin packning. Utan vi tänkte mer att den ställer man väl på ett ställe och sen går man för att sen återvända tillbaka. Tyvärr var det inte så 🙁 Så med världens mest dumma packning för vandring fick Elin kämpa sig fram på natten i regnet och genom träsk mark (med mina skor till råga på allt) Så hon var bra öm och trött i kroppen och när hon kom hem. Hela resan hem gick i tysthetens tecken 😉

Väl hemma så hade jag nog inte ens fått av mig skorna förrän Carl var på språng och ville hem till en kompis. Så det vara bara att glatt köra en sväng till. Ibland undrar jag varför vi inte behöll kvar taxi skyltarna på bussen 😉

Efter den svängen fick det bli lite tacos till middag  🙂 En stund därefter kom våra underbara grannar upp en sväng. Mannen där skulle hjälpa mig med datorn som bara har varit helt knäpp det sista. Sån tur var kunde han fixa i ordning den 🙂 Tack snälla grannar 🙂

Framemot kvällen kom min underbar mamma. Hon ska vara här några dagar. Det är så skönt att ha henne här 🙂

Idag har jag skjutsat runt lite på barnen. Carl har varit med sin kompis idag igen. Innan jag lämnade han där så hann vi en sväng att kolla in en cykeln som en hade lagt ut på loppis sidorna. Cykeln blev uppskattad trots att den inte var ny. Vi stod i tankarna att köpa en ny i förskott men ångrade oss då vi vet viken behandling cyklarna  får när det behövs 😉  Carl blev jätte nöjd över den så nu är lovet räddat för honom. Annars har jag och mamma fixat och trixat med strumpor, tröjor mm idag.

Nej, nu behöver jag krypa till kojs! Slänger in bilder på Nils som han har tagit själv 😉 Samt bilderna ifrån familjedagen då barnen fick sitta i brandbilen 🙂

Avslutar med detta!

God Natt!!

Photo Collage Maker_P8xwa7[1]Photo Collage Maker_IsrGI4

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!